שגב הראל, בן 26 מקיבוץ שדה נחמיה שבצפון, יקבל מחר (ראשון) את החיסון הישראלי נגד קורונה שמפותח בימים אלה במכון הביולוגי - ויהיה הראשון שישתתף בניסוי.
"החלטתי להתנדב מכמה סיבות מאוד פשוטות", אמר הראל. "ראשית - אני רואה זכות גדולה בלעזור ולתרום. הרבה אנשים נפגעו מהקורונה גם בריאותית, גם נפשית ובעיקר כלכלית - ואם זו התרומה הקטנה שאני יכולת לתת, להשתתף בדבר הזה ולהביא תקווה - אז עשיתי את שלי", סיפר.
2 צפייה בגלריה
שגב הראל
שגב הראל
שגב הראל
(צילום: אדיר ינקו )
הראל, סטודנט לתואר ראשון במנהל עסקים, שיתף כי הוא לא חושש לקראת הניסוי ומאמין במערכת החיסונית שלו. "אני בחור בריא, ישבתי עם הרופאים שמנהלים את הניסוי וחושב שהכל יהיה בסדר. אפילו בטוח בזה", אמר. "המשפחה הקרובה שלי שמחה ותמכה בכך שיש לי הזדמנות לעשות את הדבר ההיסטורי הזה", ציין הסטודנט והוסיף: "כמו בכל דבר בחיים שיש בו סיכון, יש כאלה שיותר תמכו ויש מי שפחות, אבל אני מכבד את כולם. זאת ההחלטה שלי וככל שאני מתעמק בנושא אני עוד יותר שלם עם זה".
2 צפייה בגלריה
מעבדות המכון הביולוגי
מעבדות המכון הביולוגי
מעבדות המכון הביולוגי
(צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)
שלשום סיפר הראל בשיחה עם ynet כי עד הקורונה עבד בשלוש עבודות במקביל: "הייתי מדריך בחדר כושר, מציל בבריכות ושופט במשחקי כדורסל. כל התחומים האלו כרגע לא עובדים וגם לא נראה שיעבדו בקרוב. אני מכיר הרבה אנשים שמפעל החיים שלהם נהרס, והנה ההזדמנות שלי לעזור. אני חושב על האנשים האלה".
אתמול נודע כי אחד המתנדבים הראשונים, בועז קולדונר, נפסל לאחר שבדמו התגלו נוגדנים לנגיף, כלומר הוא נחשף לקורונה בעבר ועבר את המחלה ללא תסמינים. לאחר שהממצאים התגלו הוא ביקש לעודד אחרים להירתם למאמץ ולהתנדב. "שאלו אותי מאיפה יש לי את האומץ ואיך יכול להיות שאני לא מפחד", אמר ל-ynet. "הרגשתי שצריך למצוא איזון בין הפחד לבין התקווה. ידעתי שאם אעשה זאת, אעזור לדלל את הפחד עם תקווה. מי שלא מפחד לעזור - יכול גם לקבל בשורות טובות".